Nasul cainelui tau nu cunoaste limite - si nici dragostea pentru tine - Partea I


In timpul pandemiei am descoperit un lucru pozitiv: imi place sa lucrez cu doi caini la picioarele mele.

Ca cineva care studiaza cunoasterea cainilor, ma intreb adesea: ce invata Tobie cand se opreste sa adulmece aerul de toamna? La ce se gandeste Max cand se uita fix la mine in timp ce scriu? Sunt cainii mei ferificiti?

Nu sunt singurul care petrec in prezent mai mult timp ca niciodata cu cainii mei si sa ma gandesc la ce le sta mintea. Multi oameni din intreaga lume lucreaza acum de acasa si isi impart biroul cu prietenii lor canini. Mai mult decat atat, in aceasta perioada au fost adoptati mai multi caini ca in orice alta perioada de pana acum.

Astfel, au inceput sa apara tot mai multe intrebari asemanatoare: ce gandeste cainele meu? Fac tot ce pot pentru ca prietenul meu necuvantator sa fie multumit?

Din fericire, cercetarea asupra cunoasterii cainilor poate ajuta la dezlegarea a ceea ce le este in minte si poate oferi o perspectiva asupra a ceea ce au nevoie pentru o viata fericita si satisfacatoare psihologic.

Eu si cainii mei avem experiente foarte diferite cand mergem la plimbare. Eu admir frumoasele zile de toamna, dar cainii mei au capul in pamant, ignorand aparent minunile din jurul lor.

Cu toate acestea, ei apreciaza ceva ce nu pot percepe: mirosul vulpii care a strabatut noaptea trecuta, mirosul persistent al cainilor care au mers pe aici si pasii vecinului meu, care a purtat ultima oara pantofii ei de alergare.

Probabil ati auzit despre cainii care adulmeca cancerul, armele sau chiar coronavirusul. Acesti caini nu sunt speciali prin puterea nasului: si cainele dumneavoastra ar putea face acelasi lucru. De fapt, primul caine care a adulmecat cancerul a adulmecat o alunita pe piciorul stapanului sau atat de des incat a mers la dermatolog, unde i s-a diagnosticat melanom.

Simtul mirosului unui caine este estimat a fi de 10.000 pana la 100.000 de ori mai bun decat cel al unui om. Acest lucru se datoreaza, in mare parte, diferentelor uimitoare in procesarea mirosurilor la oameni si caini.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu